Kuinka moni inhoakaan puhelinmyyjien jatkuvia soittoja! Niiden lopettamiseen on kuitenkin keinonsa - ne vain pitää osata.
Aina kannattaa muistaa: puhelinmyyjälle räyhääminen ei oikeasti auta mitään. Ilkeily saa vain heidänkin päivänsä piloille. Ja kannattaa muistaa, että he soittavat aika monelle sen yhden päivän aikana!
Nopein keino päästä juuri sillä hetkellä olevasta puhelusta on sanoa olevansa pahassa paikassa. Silloin myyjä pahoittelee ja sanoo soittelevansa paremmalla ajalla. Ja ta-daa! Olet päässyt tästä puhelusta eroon. Mutta he soittavat uudestaan.
Jos kyseinen, tarjottu tuote ei vain kiinnosta, on tehkkaampiakin keinoja kuin jatkuvasti lyödä luuria korvaan. Puhelinmyyjillä, ainakin osalla, on soittolista, jonka mukaan he soittavat ja johon he tekevät merkintöjä.
Pointtina onkin se, ettei myyjä voi tehdä merkintää siitä ettet tilaa, ELLET kuuntele tarjousta loppuun. Jos siinä vaiheessa vielä kieltäydyt, pitäisi myyjän tehdä soittolistaansa merkintä ja tämän tuotteen osalta tältä firmalta soittojen loppua.
Jos haluat kaikkien soittojen kaikista firmoista loppuvan... niin on olemassa palveluja, jotka estävät numerosi antamisen soittofirmoille. Jos siitä huolimatta, että olet hankkinut eston viimeisen puolen vuoden aikana, saat soiton, se on todennäköisesti vahinko.
Ja näissä kannattaa muistaa, että estot usein joutuu uusimaan ajoittain.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti